digiport

Büyükdere Cad. Meydan Sok. Beybi Giz Plaza Kat:15 Maslak / İstanbul

0212 942 87 66

info@digiport.com.tr

Kurumsal Kimlik Tasarımı Nasıl Yapılır?

Home / Blog  / Kurumsal Kimlik Tasarımı Nasıl Yapılır?
kurumsal kimlik tasarımı nasıl yapılır

Kurumsal kimlik tasarımı nasıl yapılır sorusu, pek çok e-ticaret sitesi ve işletme sahipleri tarafından solan sorular arasında yer almaktadır. Kurumsal kimlik tasarımı, grafik tasarımcıların oluşturduğu logolar ile sağlanmaktadır.

Logo, bir marka için tasarlanan ve şirket sahibinin ya da şirketin bazı özelliklerini yansıtmayı amaçlayan, diğer markalardan ayırt edilmesini sağlayan bir olgu olarak nitelendirilmektedir. Her şirketin logosu bulunmaktadır. Logoların genel yapısı şirketin ürettiği ürün ile ya da işletmenin yapısına bağlı olarak şekillenmektedir. Logo tasarımlarının ürün üzerine işlenmesi, logo sahibi şirketin markası olduğu anlamına gelmektedir. Ayrıca algıda seçicilik özelliğini taşır. İnsanlar alışveriş yaparken genelde “fenomen” haline gelmiş markaları tercih etmektedir. Bu yüzden logo ve markanın büyük bir önemi vardır. Bazı logoların kendilerine has hikayesi ve anısı vardır ve şekillenmeleri buna bağlı olabilmektedir.

Kurumsal kimlik çalışması için grafik tasarımcılar görev yapmaktadır. Grafik tasarımcıları günümüzde bilgisayar ortamında logolar tasarlamakta ve uygun olanı seçmektedir. Buna bağlı olarak şirketin logosu oluşur ve piyasaya giriş yapar. Piyasada rakip firmalar arasında bir yarış yapıldığından, şirketin markası ve ismi oldukça önemlidir. Bilinir bir isim olması ve işinde başarılı olması bir işletmenin en önemli etkenleridir.

Kurumsal Kimlik Kılavuzu

Kurumsal kimlik kılavuzu, şirket sahiplerinin danışmanları olan ve şirketin sahip olacağı kimlin şekillenmesi ve ileriye dönük olmasını sağlayan birey ya da bireylerdir. Bu bireyler şirketin imajı için bazı çalışmalar yapmakta ve tüm uğraşlarını bunun için vermektedir. Bu çalışmalara da kurumsal kimlik çalışması denir. Çalışmalar daima devam eder ve şirketin çıkarları her zaman ön plandadır. Şirketin imajının iyi durumda olması, rakip firmalar arasında belirgin olmayı ve müşteri kitlesinin gözünde seçkin olmayı sağlar. Şirketlerde çalışan uzmanların yaptığı çalışmalar, kurumsal kimlik oluşturduğu şirketler ya da işletmeler için önemli bir yere sahiptir. Uzun yıllardan beri bilişim sektöründe büyük çalışmalara imza atmış olan uzman kişiler ve şirketler, etkin bir şekilde görevlerini yerine getirmektedir. Bu sayede şirketlerin ve işletmelerin sahip olduğu kimlikler, üst düzeyde olmaktadır.

Yorum Yaz